środa, 25 września 2013

Pomidorki żółte w zalewie

Miało mnie nie być 3 dni, a wyszło 9.  Miałam jechać na warsztaty kulinarne do Warszawy, Krakowa. Warszawę zwiedziłam ale z okna Instytutu Hematologii. Niestety o warsztatach mogę  pomarzyć. Nie wiem na ile zdrowie mi pozwoli na blogowanie, ale postaram się coś robić, i dodawać przepisy. Na razie zostało kilka zaległych, a ja odpoczywam.

Pomidorki wyglądają jak mirabelki, ale to pomidorki z mojej plantacji doniczkowej. W tym roku mi bardzo obrodziły z czego się cieszę. W smaku są bardzo dobre. Zimą będą idealne do sałatek. Pomidorki nie popękały, po zagotowaniu, wyglądają bardzo fajnie. Wyglądają jak mirabelki ha ha.









1 kg pomidorków koktajlowych zółtych
zalewa:
1 litr wody
1 łyżka soli
1 łyżeczka cukru
2 cebule
pieprz
1 łyżka gorczycy
5 ziaren ziele angielskie


Pomidorki myję, obieram z ogonków.
Do garnka wlewam wodę, dodaję, sól, cukier, pokrojoną w piórka cebulkę, gorczycę, ziele angielskie i gotuję do momentu wrzenia. Następnie wyłączam gaz, i odstawiam. Do słoiczków wkładam pomidorki koktajlowe żółte. Zalewam zalewą, do każdego słoiczka dodaję cebulkę z zalewy i zakręcam. Słoiki pasteryzuję. Do dużego garnka wlewam wodę do wysokości 3/4 słoików i gotuję do momentu wrzenia.

13 komentarzy:

  1. Na pierwszy rzut oka wyglądaja jak kompot z mirabelek ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe :) zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby nie opis,myślałabym,że to mirabelki:)Zdrówka i sił życzę!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na zdjęciu wyglądają jak mirabelki :) Uwielbiam żółte pomidorki ale nigdzie nie mogę ich dostać ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Powolutku wszystko mam nadzieję polepszy się. I znów będziesz szaleć kulinarnie i zadziwiać nas wciąż cudownie kolorowymi zdjęciami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy przepis ale tak bez octu??? dziwna taka zalewa ;-)

    pozdrawiam!

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle piekne zdjecia i bardzo smakowity przepis. Troche mi tu Ciebie brakowalo przez ostatnie dni, wiec zabieraj sie za nowe przepisy. Trzymam kciuki i duuuuzo zdrowka zycze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Żółte pomidory to smak mojego dzieciństwa i chyba od tamtych lat ich nie jadłam :)
    Pomidorki w zalewie myszą być pyszne!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ile bym dała za słoiczek pomidorków!

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja sie zastanawiałam, gdzieś się podziała... Co Ci jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choruję na rzadką chorobę genetyczną, i zmagam się z nią i teraz jeszcze powikłania po niej :-(

      Usuń
    2. To trzymam kciuki, żeby było Ci lepiej, i żeby prędziutko poszła od Ciebie jak najdalej, :)

      Usuń