czwartek, 1 marca 2012

Pizza


Domowa pizza z pieczarkami
  • półtorej szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki letniej przegotowanej wody
  • dwie łyżki oleju roślinnego
  • 3 do 4 gram drożdży instant (w proszku), można również użyć drożdży świeżych – o proporcjach dyskutuję z czytelnikami w komentarzach ;)
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cukru
  • pieczarki pół kilo
  • cebule 3
  • sera zółtego 20 dkg
  • salami 10 dkg
  • zioła do pizzy
  • sos pomidorowy
  1. Do miski wsypałam mąkę, wodę, drożdże.Następnie dodałam olej, cukier, sól i znowu wszystko dobrze wymieszałam.
  2. Zaczęłam stopniowo dolewać wodę i ręką wyrabiałam ciasto aż powstała jednolita kula (jeżeli ciasto się lepi to dodaj mąki i dalej wyrabiaj).
  3. Ciasto powinno trochę urosnąć, dlatego uformowaną kulę ciasta zostawiłam w przykrytej misce na 20-30 minut .
  4. Kiedy ciasto odpoczywało, przygotowałem składniki, które zamierzałam ułożyć na pizzy.
  5. Ciasto najpierw rozgniotłam na desce na gruby placek.
  6. Na ciasto nałożyłam sos pomidorowy na to pieczarki, cebulę wcześniej przesmażoną, salami .
  7. Tak przygotowana pizza wylądowała w piekarniku nagrzanym uprzednio do temperatury 220 stopni Celsjusza.
  8. Każdy powinien znać swój piekarnik i dostosować indywidualnie czas pieczenia. Ja proponuję jednak 15 do 25 minut. Jeżeli chcesz sprawdzić czy pizza dobrze się upiekła, najlepiej zajrzeć na jej spód. Jeżeli jest przyrumieniony to znaczy, że można podawać!

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz