wtorek, 5 grudnia 2017

Krem z kalafiora i pomidorów suszonych

Aksamitna pożywna zupa którą z kalafiorem i suszonymi pomidorami. Podałam ją z pestkami dyni uprażonymi. Do zupy wykorzystałam pomidory które sama suszyłam. Z oliwką z pomidorów i ziołami. Takie moje wspomnienie lata z wykorzystaniem pomidorów suszonych.



























1 kawałek selera
1 łodyga selera naciowego ( można pominąć )
1 marchewka
1 por biała część
1/2 kalafiora
10 pomidorów suszonych domowych
oliwa od pomidorów
1 garść pestek dyni uprażone
natka pietruszki
sól, pieprz
1 udko z kurczaka


Seler, marchew obieram, seler naciowy pozbawiam włókien. Do garnka wlewam dwa litry wody, dodaję udko z kurczaka, marchew, seler, seler naciowy, por i gotuję około 40 minut. Dodaję różyczki kalafiora i gotuję dalej około 20 minut. Kilka małych różyczek ugotowanych odkładam do dekoracji. Z zupy wyjmuję udko, marchew. Do reszty dodaję pomidory suszone, sól, pieprz, kilka łyżek oliwy z pomidorów i miksuję blenderem. Zupę podaję z pestkami dyni, natką, pomidorem suszonym i różyczkami kalafiora.Do zupy dodałam też czosnek który dokładam do pomidorów suszonych jak robię je sama. Można dodać jeden ząbek świeżego czosnku.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz