czwartek, 19 listopada 2015

Wątróbka z sosem żurawinowym


Należę do miłośników wątróbki i żurawiny. A że żurawina jest zdrowa, wątróbka polecana na wzrost żelaza to połączenie idealne dla mnie. Moja rodzina uwielbia wątróbkę i co jakiś czas gości u mnie na stole.





















50 dkg wątróbki drobiowej
3 cebule białe
1 jabłko
sól, pieprz
olej
natka pietruszki

sos żurawinowy:
2/3 szklanki żurawiny świeżej
1 pomarańcza
1/2 szklanki wina czerwonego
1/2 jabłka
sól, pieprz
1 łyżka miodu

Wątróbkę oczyszczam z błon. Cebule obieram i kroję w piórka. Jabłko obieram i kroję w plastry. Na oleju przesmażam cebulę, odkładam na talerz. Na tej samej patelni przesmażam wątróbkę, dodaję jabłko pokrojone, pod koniec posypuję solą, pieprzem, dodaję cebulę.

Żurawinę płuczę, przekładam do rondelka, dolewam wino, dodaję sok z pomarańczy, pokrojone jabłko i na wolnym ogniu duszę. Kiedy żurawina zacznie robić się miękka a sos redukować dodaję miód, doprawiam solą, pieprzem. Wątróbkę podaję z sosem posypuję natką.

9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię wątróbkę taka wersja jest bardzo kusząca;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię wątróbkę a ta wersja jest dla mnie super! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jest fajna alternatywa. U mnie w domu jak wątróbka to tylko w duszonej cebuli.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł z wykorzystaniem żurawiny.Efektownie wygląda i smak pewnie rewelacja;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo dawno nie jadłam wątróbki, a bardzo ją lubię! z żurawiną musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kolorowo i smakowicie :) Super danie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z żurawiną jeszcze jej nie przygotowywałam. smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie bosko!!!! przepysznie wyglada!

    OdpowiedzUsuń