poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Kaczka z jabłkami i żurawiną


Kolejny przepis w ramach testowania ze Świadomym Odżywianiem  i firmą Kresto. Żurawina suszona w mojej kuchni jest bardzo często używana bo prostu ją uwielbiam. Polecam dodawać ją do potraw ale także jeść jako przekąskę zamiast słodyczy jak ja to robię. Dużo jej dodaję do kaczki jak piekę. Po prostu kaczki z jabłkami bez żurawiny nie wyobrażam sobie.
























1 tusza kaczki 2,200 kg
1 łyżka soli
2 łyżki majeranki
2 cebule
2 jabłka
1/2 szklanki żurawiny suszonej Kresto
2 ząbki czosnku

Z kaczki odcinam skrzydła i szyję. Myję dokładnie, oczyszczam i osuszam.Kaczkę nacieram solą zewnątrz i w środku dokładnie, także majerankiem.Kaczkę wstawiłam do brytfanny  i odstawiłam na dobę do lodówki żeby przeszła ziołami. Na drugi dzień jabłka obieram i kroję na cząstki. Cebulę obieram i kroję w piórka. Kaczkę nadziewam jabłkami, cebulą i żurawiną. Spinam szpikulcami do rolad. Układam w brytfannie ponownie i wstawiam do piekarnika nagrzanego temp 180 stopni na dwie godziny pod przykryciem. !5 minut przed końcem pieczenia odkrywam wieczko żeby się kaczka zrumieniła. W trakcie pieczenia podlałam kaczkę wodą 1/2 szklanki. Jak wytworzyła ona potem soki podlewałam ją nimi co jakiś czas.

9 komentarzy:

  1. Takich smaków jeszcze nigdy nie jadłam , wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często jem kaczkę, własnie w takim doborowym towarzystwie jabłka i żurawiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pieczony drób, a pieczona kaczka jest w ścisłej czołówce ;) A w suszonej żurawinie przytłacza mnie skład, mam mrożoną. Można zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić mrożoną jak najbardziej albo świeżą :-)

      Usuń
  4. Pysznie wygląda ta Twoja kaczka. Pomysł na dodanie żurawiny świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. również jestem wielką fanką suszonej żurawiny :) pyszna kaczucha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda dostojnie, musi byc pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, ale pyszna kaczucha :) Podziwiam to wspaniałe danie!

    OdpowiedzUsuń