środa, 14 sierpnia 2013

Grillowana gruszka z krewetkami z sosem malinowym w sałatce


Tym razem jest mi bardzo miło testować wina Celebro.

Bardzo często w mojej kuchni wina dodawane są do sosów, i marynat.

Sałatka z krewetkami najlepiej smakuje z winem np. Celebro Spain

Do zrobienia sosu malinowego wykorzystałam wino Celebro Italy






















1 gruszka
15 malin malin
15 krewetek królewskich
5 dkg lazur błękitnego
6 liści salaty masłowej
bazylia świeża
4 suszone pomidory
olej
1 łyżka orzechów włoskich
marynata do krewetek:

1/2 szklanki wina celebro Spain
1 papryczka chili
sól
pieprz

sos malinowy:

15 dkg malin
3 łyżki wina czerwonego Celebro Italy
1 łyżeczka sosu balsamicznego
sól
pieprz

Sałatę myję, osuszam na talerzu i układam. Krewetki myję, osuszam, i podsmażam na patelni z dodatkiem pokrojonej papryczki chili, dosłownie chwilę. Zalewam krewetki winem Hiszpańskim i duszę około 10 minut. Sole, pieprzę.
Do rondelka wrzucam maliny, dodaję wino czerwone Celebro półwytrawne , ocet balsamiczny i podsmażam. Kiedy sos się zredukuję, przecieram przez sito, doprawiam solą, pieprzem.
Gruszkę kroję na cząstki, usuwam nasiona i grilluje około 3 minuty. Układam cząstki na sałacie, dodaję, krewetki, suszone pomidory, listki bazylii, kawałki sera lazur. Posypuje orzechami, polewam sosem malinowym :-)

12 komentarzy:

  1. Ale u Ciebie bajecznie kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa, apetyczna sałatka:) miks cudownych smaków!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak wino, ale salatka wyglada olsniewajaco!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia wino bardzo dobre. Chyba ze ktoś gustuje tylko tych z wyższej półki, mnie stać tylko na ten przedział cenowy i takie piję i kupuje też :-)

      Usuń
  4. zaśliniłam klawiaturę, sałatka wygląda rewelacyjnie :P i to wino mmm ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha sałatka, ja dziś padłam i chętnie zjadłabym taką na wieczór, ale kto mi ja zrobi ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Kasia gołębiem wyślę może doleci do jutra z sałatką :-)

      Usuń
  6. wspaniała propozycja :) i winko do tego :) pycha!

    OdpowiedzUsuń